Moving folders since update 1.6.2

Since the 1.6.2 beta and stable updates, I have observed the following “bug/default”:

· When I cut a file to drop it in the same or another volume = OK

· When I cut a file to place it in the same volume = OK

But, when I cut a folder with a subfolder to deposit it in another volume = the folder is completely transferred.

However, in the starting volume, the main empty folder remains (therefore duplicated).

In terms of SMB access: there is also a problem

When using SMB access to folders, they remain “cached” in the original folder after an actual move.

I asked other ZimaOS users on a forum I participate in and we are all in the same situation.

Original :

Déplacement des dossiers depuis mise à jour 1.6.2

Depuis les mises à jour de 1.6.2 en beta et stable, j’observe le “bug/défaut” suivant :

• Quand je coupe un fichier pour le déposer dans le même ou un autre volume = RAS

• Quand je coupe un dossier pour le déposer dans le même volume = RAS

Mais, quand je coupe un dossier avec un sous-dossier pour le déposer dans un autre volume = le dossier est bien complètement transféré.
Cependant, dans le volume de départ, il reste (donc en double) le dossier principal vide.

Au niveau de l’accès en SMB : il y a aussi un problème

Quand on utilise un accès SMB aux dossiers, ces derniers reste « en cache » dans le dossier d’origine après un déplacement effectif.

J’ai questionné sur un forum auquel je participe, d’autres utilisateurs de ZimaOS et nous sommes tous dans la même situation.